feedback geven

Feedback geven is lastig. Feedback ontvangen soms nog lastiger.

Geschreven door Ingrid

“Als facilitator vind ik het belangrijk dat ik het goede voorbeeld geef. Practise what you preach. Want als ik het zelf niet aanga, hoe kan ik het dan overbrengen?”

Alles op tafel

In onze samenwerking komt alles op tafel. De moeilijk onderwerpen, onze onzekerheden en dat wat ons raakt. We luisteren naar elkaar en stellen elkaar vragen. Zo leren we elkaar te begrijpen. Wij zijn heel verschillend, dus de dingen die we lastig vinden zijn ook heel anders. Dat vergt kwetsbaarheid, openheid, respect, flexibiliteit en de wil om te begrijpen.

Door schuren ontstaat glans

Ook moeten we bereid zijn het oneens te zijn. En soms begrijpen we iets niet. Maar door te luisteren en respect voor elkaar te hebben is dat ook ok. Begrip is het begin van begrijpen.

Het mooie is dat wij door zelf te oefenen en ervaren blijven groeien. We leren van elkaar. Door openheid, van mening verschillen en flink debatteren of discussiëren ontstaan onze vernieuwende ideeën. Want voor groei, creatie en vernieuwing heb je juist verschil van mening, kennis en inzicht nodig. Er ontstaat dan synergie. (6e eigenschap van Stephen Covey). Het geheel wordt groter dan de som der delen. 1 + 1 = 3. Niet altijd makkelijk maar zo de moeite waard. En als je eenmaal weet wat feedback je kan opleveren ga je het niet meer uit de weg.

Methodes en modellen

Het mooie is dat wij door zelf te oefenen en ervaren blijven groeien. We leren van elkaar. Door openheid, van mening verschillen en flink debatteren of discussiëren ontstaan onze vernieuwende ideeën. Want voor groei, creatie en vernieuwing heb je juist verschil van mening, kennis en inzicht nodig. Er ontstaat dan synergie. (6e eigenschap van Stephen Covey). Het geheel wordt groter dan de som der delen. 1 + 1 = 3. Niet altijd makkelijk maar zo de moeite waard. En als je eenmaal weet wat feedback je kan opleveren ga je het niet meer uit de weg.

Ervarend leren

Vanuit ervaring je kennis overbrengen, dat is wat wij belangrijk vinden. Want dan weet je waar je het over hebt en heb je het zelf ervaren. Ook leren gaat makkelijker vanuit ervaring. Daarom staat ervarend leren bij ons centraal.

Onze 10.000 uur

Ja, wij besteden veel tijd aan feedback en communicatie. Niet alleen omdat het ons vak is maar ook omdat wij er zelf door leren en van groeien. Groei, verbetering en innovatie. Wij houden ervan en laten jou ook graag ervaren wat feedback jou kan brengen.

Wil jij je verdiepen in hoe jij zelf feedback geeft en ontvangt? En wil je groeien naar een goede en flexibele communicator? Dan is de feedback verdiepingsdag echt iets voor jou. Want elke verandering begint bij jezelf. En het is altijd weer mooi om te zien hoe anderen dan met jou mee gaan groeien. De verdiepingsdag is ook In-Company beschikbaar. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Artikel delen:

De mogelijkheden bespreken?

Heb je vragen, ben je enthousiast en wil je meteen contact? Bel Ingrid (06-146 88 902). Liever een tijdstip inplannen? Maak dan een belafspraak. We denken graag met je mee!